سواد آموزی وپرسش مهر در سال جهش تولید تولید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سایت سواد اموزی در سال جهش تولید و پرسش مهر21
پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آیدی یاهو مدیر
نظرسنجی
علم بهتر است یا ثروت




بهترین راهکار برای ریشه کنی بی سوادی، انسداد مبادی بی سوادی است

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تا کنون در گروه سنی 6 تا 9 سال 2563 نفر در استان تحت پوشش سواد آموزی قرار نگرفته اند و عدم انسداد مبادی بی سوادی، یکی از مهم ترین دلایل بی سوادی در خراسان شمالی است.                                            

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان شمالی، سید محمد لنگری در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت صدور پیام حضرت امام برای مبارزه با بی سوادی افزود: باتوجه به سرشماری سال 1390 تعداد 2563 نفر در گروه سنی 6 سال در سطح استان تحت پوشش قرار نگرفته اند .

وی ادامه داد: عدم انگیزه سوادآموزی در بی سوادان، در اولویت نبودن برنامه های سوادآموزی بین مسئولین و رسانه های جمعی، از دیگر عوامل بالا بودن بی سوادی در استان خراسان شمالی است.

لنگری پایین بودن نرخ پایداری سواد و از دست رفتن مهارت سواد به مرور زمان در افراد بزرگسال به دلیل نبود مواد مکتوب ساده و پایین بودن سطح سواد افراد را از دیگر دلایل عدم رشد قابل قبول شاخص سواد در استان ذکر کرد و گفت: امیدواریم در مبارزه با بی سوادی به گونه ای عمل کنیم که دیگر شاهد آن در استان نباشیم و به جای معاونت سواد آموزی، معاونت حرفه آموزی داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به کمرنگ شدن فعالیت و عملکرد سوادآموزی در فاصله زمانی 1385 تا 1390 به عنوان یکی دیگر از عوامل آمار بالای بی سوادی در استان گفت:در سال های گذشته در ارائه عملکرد مدیران تنها به آمار ها بسنده می شد و ما همچنان طی 36 سال انقلاب به جای ریشه کنی بی سوادی تولید بی سواد داشتیم.

 وی ادامه داد: بهترین راهکار برای ریشه کنی، بستن مبادی بی سوادی و پوشش کامل تحصیلی دانش آموزان استان است، برای همین با همکاری ثبت احوال دانش آموزانی که در مدارس ثبت نام نکرده اند را شناسایی کرده ایم .

 لنگری ادامه داد: شناسایی دانش آموزان به اسم و نشانی منزل تنها در استان خراسان شمالی صورت گرفته است و این برای اولین سالی است که با این جدیت می خواهیم معضل بی سوادی را برای مدیران بعدی به جا نگذاریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در همین رابطه خاطر نشان کرد تا کنون همه دانش آموزانی که ثبت نام نکرده اند شناسایی و به مراکز آموزشی معرفی شده اند و تنها 176 نفر از این افراد هنوز مورد شناسایی قرار نگرفته اند که به کمک نهاد ها و رسانه ها در این زمینه نیازمندیم .

منبع:پورتال وزارت اموزش وپرورش




نوع مطلب : بیسوادی، بیسوادی، سواد اموزی و مسائل ان،
برچسب ها : مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی، مدیر کل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی در ارتباط با هفته سواد اموزی گفت:، مدیر کل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی در ارتباط با هفته سواد، مدیر کل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی، مدیر کل آموزش، هفته سواد، استان خراسان شمالی، استان خراسان شمالی درباره سواد چه گفت، مدیر کل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی در ارتباط با هفته سواد چه گفت، هفته سواد اموزی،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 563
یکشنبه 07 دی 1393 :: 14:07



پیوند روزانه
پيوندها
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان سواد آموزی بر پایه اقتصاد وفرهنگ وآدرس http://savadiran.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 440
  • کل نظرات ارسالی : 129
  • تعداد کل کاربران : 0
  • بازدید امروز : 124
  • بازدید دیروز : 1,621
  • بازدید هفته : 124
  • بازدید این ماه : 6,830
  • بازدید سال : 57,518
  • بازدید کل : 563,698