سواد آموزی وپرسش مهر در سال جهش تولید تولید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سایت سواد اموزی در سال جهش تولید و پرسش مهر21
پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آیدی یاهو مدیر
نظرسنجی
علم بهتر است یا ثروت




علی باقرزاده، رئیس نهضت سواد آموزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراندرخصوص نقش سواد و سواد آموزی در کاهش گرایش جوانان به دخانیات گفت: سوء مصرف مواد دخانی تابعی از میزان آگاهی مردم به پیامدهای مصرف این گونه مواد است. تحقیقات نشان می‌دهد آن‌هایی که کم سواد یا بی‌سواد هستند ابتلا به سوء مصرف مواد دخانی وحتی مواد مخدر در آن‌ها بالا است به طوری که در یک پژوهش که فرهنگستان علوم پزشکی انجام داده است نشان می‌دهد 90 درصد از بیسوادان سابقه‌ سوء مصرف مواد مخدر و دخانیات را دارند بنابراین ارتقای آگاهی‌های عمومی مردم ایجاد بصیرت و دانش در ارتباط با انواع مواد مخدر و همچنین پیامدهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ... سوء مصرف مواد مخدر می‌تواند در کنترل گرایش افراد به این مواد موثر باشد. 

وی درادامه با اشاره به اینکه افزایش آگاهی خانواده‌های دانش آموزان می‌تواند در پیشگیری از گرایش آنان به مواد مخدر موثر باشد، افزود: نتایج سرشماری نفوس مسکن سال 90 نشان می‌دهد بیش از 9 میلیون نفر درکشور خود را فاقد مهارت‌های سواد ثبت کرده‌اند که حدود سه میلیون و 500 هزار نفر آن‌ها زیر 50 سال هستند البته از این سه میلیون و 500 هزار نفر حدود 430 هزار نفر اتباع خارجی هستند که تعداد آن‌ها درایران بالا است. 

باقرزاده درخصوص برنامه‌ امتحانی نهضت نیز تصریح کرد: سازمان نهضت سوادآموزی تابع برنامه‌ی سال تحصیلی آموزشی رسمی نیست زیرا هر زمان امکان ثبت نام و برگزاری امتحان وجود دارد. 

در آیین نامه آموزشی سازمان پیش بینی کرده‌ایم که هفته آخر هر ماه از بین داوطلبانی که قبلاً ثبت نام کرد و آموزش دیده اند بتوانیم امتحان بگیریم منتها در یک شرایط استانداری که تحقق مهارت سواد در افراد سنجیده شود.

http://www.yjc.ir/fa/news/4851557




نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 366
چهارشنبه 23 مهر 1393 :: 10:35



پیوند روزانه
پيوندها
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان سواد آموزی بر پایه اقتصاد وفرهنگ وآدرس http://savadiran.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 440
  • کل نظرات ارسالی : 129
  • تعداد کل کاربران : 0
  • بازدید امروز : 224
  • بازدید دیروز : 365
  • بازدید هفته : 1,341
  • بازدید این ماه : 4,786
  • بازدید سال : 55,474
  • بازدید کل : 561,654