سواد آموزی وپرسش مهر در سال جهش تولید تولید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سایت سواد اموزی در سال جهش تولید و پرسش مهر21
پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آیدی یاهو مدیر
نظرسنجی
علم بهتر است یا ثروت




رویکرد آموزش فرد به فرد و تقویت مشارکت بخش غیردولتی در دستور کار سازمان نهضت سواد آموزی قرار دارد و با این روش می‌توان فرصت های شغلی جدیدی تعریف کرد.


به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش فارس، 
علی باقرزاده عصر امروز 
در شورای آموزش و پرورش استان که با حضوراستانداروجمعی از مدیران کل وفرمانداران شهرستانهای استان برگزار شد،  با تأکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به مقوله آموزش سواد، اظهار کرد: توجه به آموزش و میزان توجه به آن در نقاط مختلف دنیا متفاوت است و بخشی از آن با حوزه اعتبارات و هزینه در این زمینه ارتباط دارد.

وی با اعلام برخی آمارهای موسسه آمار سازمان یونسکو و نتایج آن، افزود: سهم آموزش در کشورهای حوزه آفریقا به ویژه آفریقای سیاه، باوجود حدود 15 درصد جمعیت دانش‌آموزی تنها 2 و 4 دهم درصد است.

رئیس سوادآموزی کشور با بیان اینکه برخی از کشورهای توسعه‌یافته جهان که تنها 10 دصد از دانش‌آموزان را در اختیار دارند بیش از 50 درصد منابع خود را برای آموزش هزینه می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سند چشم‌انداز تعیین شده برای ایران، باید به رتبه نخست در کشورهایی که 28 درصد از دانش‌آموزان را داشته و تنها 7 درصد برای آموزش هزینه می‌کنند، قرار گیرد.

باقرزاده با بیان اینکه دربرخی کشورهای توسعه یافته یک سوم بودجه آموزشی برای دوره ابتدایی سرمایه‌گذاری می‌شود، عنوان کرد: به همین خاطر است که این کشورها در علم و تکنولوژی، فناوری‌های نوین و به‌روز کردن دانش، بالاترین رتبه را به خود اختصاص می دهند

وی با اشاره به فاصله زیاد بین رتبه نخست و رتبه دوم، بیان کرد: کشور ایران با حدود 19 هزار رکورد علمی رتبه 16 کشورهای جهان را دارد و فاصله متفاوتی با رتبه اول دارد و این موضوع به دلیل کم گذاشتن برای آموزش است و حدود 780 میلیون بزرگسال در دنیا از نعمت سواد محرومند.

معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با عدم آموزش مردم نسبت به آنچه در اطرافشان رخ می‌دهد بی‌تفاوت و بی‌اطلاع هستند، اظهار کرد: کشورها به فکر مکانیزم جبرانی افتادند تا فرصت جدیدی برای حصول سه نتیجه به مردم عرضه کنند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با تشریح این نتایج گفت: اگر آموزش حق بدیهی افراد است در جریان آموزش باید  سوادآموزی اعاده شده و زمینه مشارکت در همه امور برای افراد فراهم شده و برابری فرصت‌های رشد و پرورش استعدادهای افراد فراهم شود زیرا تأثیر آن در اقتصاد و فرهنگ برجسته بوده و در مؤسسات بین‌المللی تحقیقات لازم انجام شده است.

باقرزاده با اشاره به اینکه افرادی که تا سطح آموزش متوسطه تحصیلات دارند یک دهه بیشتر از بی سوادان عمر می‌کنند، افزود: درآمد این افراد 27 درصد بیشتر از بی سوادان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر با دقت به پیامدهای بی‌سوادی توجه شود مشخص می‌شود که تحقق اهداف نهادهای مختلف با ارتقای آگاهی مردم گره خورده و هنوز بخش زیادی از کشورهای دنیا از سوادآموزی به عنوان مکانیزم جبرانی استفاده کرده و در کشورهای دیگر سوادآموزی بزرگسالان را از زاویه ارتقای سطح علمی و در دیگر مقوله‌ها در دستور کار قرار داده‌اند.

معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس سرشماری سال 90 در کشور 20 درصد جمعیت غیرمحصل ما خواندن و نوشتن نمی‌دانند، تصریح کرد: سواد 20 درصد افراد غیرمحصل و بزرگسال در حد ابتدایی بوده و 16 درصد افراد کم‌سواد نیز به تحکیم سواد نیاز دارند.

باقرزاده با ابراز تأسف از اینکه نیمی از جمعیت غیرمحصل بزرگسال در معرض آموزش کافی سواد نبوده و پیامدهای بسیار دارد، بیان کرد: باید برای تحقق اهداف خود به موضوع آموزش همگانی بیشتر توجه کنیم زیرا دنیا نیز به سمت آموزش اولیه رفته و افراد ملزم به تکمیل سواد افراد در جامعه هستند.

وی با یادآوری اینکه 41 کشور مورد مطالعه عمیق قرار گرفته و در جریان سوادآموزی واقع شدند، عنوان کرد: نخستین و مهم‌ترین موضوع این است که مدیران استان و کشور به اراده قوی و محکم برای ریشه‌کنی بی‌سوادی رسیده‌اند.

معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم بسیج امکانات و منابع در زمینه ارتقای سواد و استفاده از تمام فرصت‌های موجود در این زمینه، اظهار کرد: توجه به نیازهای جامعه هدف، در تمام بخش‌های جامعه باید مورد تأکید مسئولان باشد و سوادآموزی منجر به بهبود منزلت اجتماعی فرد می‌شود.

باقرزاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای سوادآموزی در هر استان باید متناسب با وضعیت استان صورت گیرد، افزود: با تأکید استاندار فارس طرح استان برای شتاب‌بخشی به جریان سوادآموزی به تصویب رسیده و باید با برنامه‌ریزی درست این موضوع را محقق کنیم.

وی به ارائه آماری از استان فارس پرداخت و گفت: در استان فارس 540 هزار نفر خواندن و نوشتن نمی‌دانند و 640 هزار نفر در حد ابتدایی سواد دارند و پس از پالایش این افراد حدود 80 هزار نفر باید سواد بیاموزند و استان باید به تصمیمی برای این موضوع برسد.

معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید به فکر محدودیت منابع بود، خاطرنشان کرد: در این زمین هزینه تمام شده حداقل آموزش تعیین شده و به هر مقدار که افراد تحت پوشش آموزش قرار گیرند، منابع لازم در راستای تسریع در آموزش، تأمین می‌شود.

خاطر نشان می شود دراین جلسه از تعدادی از دستگاههای برتر استان در خصوص مبارزه با بی سوادی تقدیر شد
منبع خبر :   استان فارس



نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 385
چهارشنبه 30 مهر 1393 :: 8:26



پیوند روزانه
پيوندها
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان سواد آموزی بر پایه اقتصاد وفرهنگ وآدرس http://savadiran.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 440
  • کل نظرات ارسالی : 129
  • تعداد کل کاربران : 0
  • بازدید امروز : 1,619
  • بازدید دیروز : 523
  • بازدید هفته : 3,259
  • بازدید این ماه : 6,704
  • بازدید سال : 57,392
  • بازدید کل : 563,572