سواد آموزی وپرسش مهر در سال جهش تولید تولید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سایت سواد اموزی در سال جهش تولید و پرسش مهر21
پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آیدی یاهو مدیر
نظرسنجی
علم بهتر است یا ثروت


در فاصله زمانی صدور فرمان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران (7 دی ماه 1358) تا انتخاب نماینده خود در سازمان نهضت سوادآموزی (سال 1361)، حرکت سوادآموزی و مبارزه با بی سوادی، توسط دستگاه های ذی ربط (آموزش و پرورش، جهادسازندگی، جامعه روحانیت، جهاد دانشگاهی و نهضت سوادآموزی) و به صورت شورایی اداره می شد و با توجه به فضای انقلابی جامعه، با همکاری تمامی نهادهای مردمی (از قبیل مساجد، کمیته های انقلاب، بسیج مستضعفین، کانون های فرهنگی، انجمن های اسلامی، نیروهای مسلح، کارخانجات، کارگاه ها، اصناف و...) به صورت خودجوش و گسترده، با همکاری آموزش و پرورش، برای یاد دادن و تشکیل کلاس های سوادآموزی در تمامی فضاهایی که امکان تشکیل کلاس در آنها وجود داشت، اقدام به آموزش بی سوادان کردند. 





اوج گرفتن حرکت فزاینده سوادآموزی و مبارزه با بی سوادی در کشور، بعد از صدور فرمان امام(ره) مرهون زحمات بی شائبه مسئولین اولیه نظام به ویژه اعضای شورای انقلاب است که از آن میان می توان شهیدان مطهری، بهشتی، باهنر، رجایی و نمایندگان ولیّ فقیه در اکثر استان های کشور (از قبیل شهیدان صدوقی (یزد)، مدنی (تبریز)، اشرفی اصفهانی (کرمانشاه)، دستغیب (شیراز) و...) را نام برد. به ویژه باید از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان نخستین بانیان تشکیل نهضت سوادآموزی یاد کرد، که جان خویش را هم بر سر راه تعلیم و تربیت جامعه در طبق اخلاص به خدای خویش تسلیم کردند.

علاوه بر موارد فوق نباید از خدمات صادقانه دست اندرکاران اجرایی امر سوادآموزی و مبارزه با بی سوادی، که از اولین روز صدور فرمان امام(ره) و در راه ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه قدم برداشتند و حتی جان خویش را بر سر این کار گذاشتند، غافل شویم؛ آنانی که در بدترین شرایط از لحاظ امنیتی و نبود امکانات و ابزار مورد نیاز این رسالت بزرگ، با کم ترین چشم داشتی، به اقصی نقاط صعب العبور و روستاهای کشور مهاجرت کردند، تا مبلّغ و رساننده پیام امام(ره) به محرومین و مستضعفین جامعه باشند. آموزش یارانی که در جبهه های نبرد علیه دشمن، پای بند میثاق بزرگ شان با امام عزیز بودند تا جان خویش را فدا کردند و حتی در خط مقدم جبهه ها، دست از مبارزه فرهنگی و مبارزه با بی سوادی برنداشتند. مسئولین و مدیران لایقی که تمامی همّ و غمّ خویش را صرف اعتلای امر سوادآموزی کشور نمودند و چه آنانی که تحمل همه گونه سختی را بر خود هموار نمودند و با ادامه خدمت خالصانه خویش، مسئولیت ادای تکلیف الهی و قانونی خود را در راه تحقق فرمان خدا، پیامبر اکرم(ص)، ائمه طاهرین(ع) و امام راحل(ره)، همچنان تا مرز نتیجه مطلوب استمرار می بخشند و ادامه می دهند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه







نوع مطلب :
برچسب ها : سواد،سوادآموز،امام خمینی (ره)،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 443
شنبه 29 شهریور 1393 :: 15:49



پیوند روزانه
پيوندها
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان سواد آموزی بر پایه اقتصاد وفرهنگ وآدرس http://savadiran.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 440
  • کل نظرات ارسالی : 129
  • تعداد کل کاربران : 0
  • بازدید امروز : 1,495
  • بازدید دیروز : 523
  • بازدید هفته : 3,135
  • بازدید این ماه : 6,580
  • بازدید سال : 57,268
  • بازدید کل : 563,448