عنوان نشریه: علوم انساني الزهرا : تابستان 1385 , دوره 15 , شماره 58 (ويژه نامه زبان و آموزش زبان خارجي) ; از صفحه 25 تا صفحه53
عنوان مقاله: گفتگو و نگارش نقادانه در جريان ژورنال نويسي گفتگويي به زبان انگليسي در يكي از دبيرستان هاي تهران
نویسندگان: قهرماني قاجار سوسن, ميرحسيني سيدعبدالحميد
چکیده:
در رهيافت هاي سنتي به سوادآموزي همواره مهارت هاي اوليه خواندن و نوشتن "كلمات" محور فعاليت ها قرار مي گيرد و سوادآموزي تا حد فهم معناي سطحي زبان نوشتاري تنزل مي يابد. در برابر اين رهيافت ها، ديدگاه هاي سوادآموزي نقادانه قرار دارند كه قدرت تفكر و درك نقادانه را نيز مدنظر قرار مي دهند و حتي آن را بر توانايي فهم كلمات مقدم مي دارند و فراگيران را به فراسوي خواندن و نوشتن ابزاري و در جهت كسب آگاهي نقادانه از جهان سوق مي دهند. نوشتن به عنوان يكي از بخش هاي عمده جريان سوادآموزي همواره تحت تاثير ديدگاه هاي سنتي قرار داشته است و روش ها و مدل هاي عمده ارايه شده در آموزش نگارش اغلب بر نگاه هاي ابزاري مبتني بوده اند تا بر ديدگاه هاي نقادانه. در اين تحقيق، ژورنال نويسي گفتگويي به عنوان يك فعاليت نگارشي نقادانه در آموزش زبان انگليسي در يكي از دبيرستان هاي تهران مورد برسی قرار گرفته است.
.
http://fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?ID=63110
نوع مطلب :
دانش ، سواد اموزی و مسائل ان،
برچسب ها :
مقاله /سواد اموزی، عنوان مقاله: گفتگو و نگارش نقادانه در جريان ژورنال نويسي گفتگويي به زبان انگليسي در يكي ازدبیرستان، گفتگو و نگارش نقادانه، گفتگو در جریان ژورنال، ژورنال، گفتگو درباره ژورنال، گفتگو به زبان انگلیسی، در رهيافت هاي سنتي به سوادآموزي همواره مهارت هاي اوليه خواندن و نوشتن "كلمات" محور فعاليت ها قرار مي گيرد و سوادآموزي تا حد فهم معناي سطحي زبان نوشتاري تنزل مي يابد. در برابر اين رهيافت ها، ديدگاه هاي،
امتیاز :
00 :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 477