سواد آموزی وپرسش مهر در سال جهش تولید تولید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سایت سواد اموزی در سال جهش تولید و پرسش مهر21
پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آیدی یاهو مدیر
نظرسنجی
علم بهتر است یا ثروت


 عنوان نشریه:   علوم انساني الزهرا :   تابستان 1385 , دوره  15 , شماره  58 (ويژه نامه زبان و آموزش زبان خارجي) ; از صفحه 25 تا صفحه53

عنوان مقاله:  گفتگو و نگارش نقادانه در جريان ژورنال نويسي گفتگويي به زبان انگليسي در يكي از دبيرستان هاي تهران

نویسندگان:  قهرماني قاجار سوسن, ميرحسيني سيدعبدالحميد

چکیده:

در رهيافت هاي سنتي به سوادآموزي همواره مهارت هاي اوليه خواندن و نوشتن "كلمات" محور فعاليت ها قرار مي گيرد و سوادآموزي تا حد فهم معناي سطحي زبان نوشتاري تنزل مي يابد. در برابر اين رهيافت ها، ديدگاه هاي سوادآموزي نقادانه قرار دارند كه قدرت تفكر و درك نقادانه را نيز مدنظر قرار مي دهند و حتي آن را بر توانايي فهم كلمات مقدم مي دارند و فراگيران را به فراسوي خواندن و نوشتن ابزاري و در جهت كسب آگاهي نقادانه از جهان سوق مي دهند. نوشتن به عنوان يكي از بخش هاي عمده جريان سوادآموزي همواره تحت تاثير ديدگاه هاي سنتي قرار داشته است و روش ها و مدل هاي عمده ارايه شده در آموزش نگارش اغلب بر نگاه هاي ابزاري مبتني بوده اند تا بر ديدگاه هاي نقادانه. در اين تحقيق، ژورنال نويسي گفتگويي به عنوان يك فعاليت نگارشي نقادانه در آموزش زبان انگليسي در يكي از دبيرستان هاي تهران مورد برسی قرار گرفته است.

نتیجه تصویری برای ادامه مطلب متحرک

نقش ژورنال نويسي گفتگويي در ايجاد "گفتگو" به عنوان يكي از جنبه هاي عمده، آموزش نقادانه و همچنين نقش آن در ايجاد توانايي "نوشتن نقادانه" و خلاقانه مواردي هستند كه به طور خاص در پرسش هاي اين تحقيق مورد توجه قرار گرفته اند. داده هاي سه گانه تحقيق (متن ژورنال هاي گفتگويي، پرسشنامه، و مصاحبه نوشتاري) به طور كيفي و در جريان يك فرايند "مثلثي سازي" با هدف يافتن الگوهاي مرتبط با گفتگو و نگارش نقادانه مورد بررسي قرار گرفت. اين بررسي نشان داد كه نوشتن ژورنال هاي گفتگويي در جريان يادگيري زبان انگليسي به عنوان يك زبان خارجي مي تواند به ايجاد يك رابطه گفتگويي نقادانه بين معلم و دانش آموزان بيانجامد و نيز مي تواند فرصتي فراهم كند تا دانش آموزان توانايي نوشتن نقادانه و خلاقانه، كه از اهداف سوادآموزي نقادانه است را كسب كنند.

 
كليد واژه: نگارش نقادانه، ژورنال نويسي گفتگويي، آموزش تفكر نقادانه، زبان خارجي در دبيرستان، زبان خارجه و آگاهي نقادانه
 
  

http://fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?ID=63110




نوع مطلب : دانش ، سواد اموزی و مسائل ان،
برچسب ها : مقاله /سواد اموزی، عنوان مقاله: گفتگو و نگارش نقادانه در جريان ژورنال نويسي گفتگويي به زبان انگليسي در يكي ازدبیرستان، گفتگو و نگارش نقادانه، گفتگو در جریان ژورنال، ژورنال، گفتگو درباره ژورنال، گفتگو به زبان انگلیسی، در رهيافت هاي سنتي به سوادآموزي همواره مهارت هاي اوليه خواندن و نوشتن "كلمات" محور فعاليت ها قرار مي گيرد و سوادآموزي تا حد فهم معناي سطحي زبان نوشتاري تنزل مي يابد. در برابر اين رهيافت ها، ديدگاه هاي،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 477
جمعه 05 دی 1393 :: 6:06



پیوند روزانه
پيوندها
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان سواد آموزی بر پایه اقتصاد وفرهنگ وآدرس http://savadiran.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 440
  • کل نظرات ارسالی : 129
  • تعداد کل کاربران : 0
  • بازدید امروز : 84
  • بازدید دیروز : 1,621
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید این ماه : 6,790
  • بازدید سال : 57,478
  • بازدید کل : 563,658