close
تبلیغات در اینترنت
ایده هایی برای جذب بی سوادان
سواد آموزی وپرسش مهر در سال حمایت از کالای ایرانی
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سایت سواد اموزی در سال ا حمایت از کالای ایرانی و پرسش مهر 19
پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه


مطالب مرتبط
عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آیدی یاهو مدیر

يادگيري فراگيرترين رفتار آدمي و از بارزترين نيازهاي اوست يادگيري پيشتاز تحقق اهداف همه سازمانها و تسهيل كننده ي مسير توفيقات آنهاست .اگر برنامه سازمانها و نهادها تعهدي به تقويت ارتباطات مكتوب را آشكار سازد زمينه هاي اجتماعي فعاليت در عرصه سواد آموزي و گسترش دانش و آگاهي عمومي فراهم مي شود. دريك كلام برنامه هاي سوادآموزي نمي تواند بدون هماهنگي و تلفيق با برنامه هاي ديگر دستگاههاي فعال در امر توسعه كشور باشد. نهضت سوادآموزي بايد اجزاي منفك شده ناشي از تخصص را در يك كل با معنا تركيب كنند به گونه اي كه سواد آموزي هدفهاي ديگر بخشها را تقويت كند و ديگر بخشها نيز اهداف سوادآموزي را تحت پوشش قرار دهند.

                                              

ايده هاي پيشنهادي :

عدم انتقال پيام مكتوب دستگاهها به مردم به خصوص مناطقي كه آمار بي سوادي بالايي دارد از طريق كتاب پوستر جزوه و عدم مكاتبه در محدوده ي وظايف خود با مردم يكي از دلايلي است كه بي سوادان را نسبت به شركت در كلاسهاي سوادآموزي بي رغبت مي سازد .زيرا كه بي سواد نيازي به نوشتن در حوزه ي كاري خود احساس نمي كند . هم اكنون كه طرح هدفمند كردن يارانه ها و برداشت نقدي از حساب توسط كارتهاي اعتباري مطرح است سازمانهاي مربوطه تلاش مظاعفي در انتقال پيام ها به صورت مكتوب و مهارت آموزي استفاده بهينه از اين طرح مي توانند داشته باشند تا ضمن نايل شدن به اهداف خود عوامل محيطي سوق دهنده به سوادآموزي را تقويت كنند.

در اين رابطه مي توان به كاربردي كردن سوادآموزي اشاره كرد از آنجا كه محتواي كتب درسي به رغم تاٌكيدات فراوان در راستاي نيازهاي فرگيران نيست. تهيه جزوات و كتابچه هاي كار سواد آموزي كه در آن به نيازهاي فراگيران اشاره شده است مانند مهارت در معرفي خود و افراد خوانواه اش در چند سطر كوتاه آدرس نويسي پر كردن كار برگهاي مربوط به سازمان ها و نهادهايي كه مستقيماً با ايشان در ارتباط است و همين طور احكام و مسائل ديني كه همواره سواآموز به يادگيري آن به صورت كاربردي و عملياتي مشتاق است مي تواند در اين زمينه بسيار كار ساز باشد .

توليد اين امر اگر چه ممكن است در سطح كلان با مشكلات عديده اي مواجه باشد اما در سطح خرد و توسط خود راهنمايان تعليماتي و آموزشياران مي توانند به عنوان كتابچه هاي كمكي و عوامل شوق آفرين و محرك كه علاوه بر آن كه باعث تثبيت سواد مي شود سوادآموز را در راستاي نيل به رسيدن نيازها و خواسته هاي واقعي خود هدايت مي سازد.

- همچنين دراين زمينه از عامل تبليغات به عنوان عنصر محرك و شوق آور عصر حاضر مي توان نام برد. بارها ديده ايم كه چگومه تبليغات باعث مي شود كه شديداً نيازمند چيزها و يا اشيائي شويم كه در واقع هرگز نيازي به آنها نداريم ويا چگونه توانسته است با انواع لطايف الحيل ترفندها وپاداش ها و جوايز ذهن ما را نسبت به مسئله اي باورمند سازد و يا باعث شود از موضوعي سلب عقيده كنيم .برهمين اساس توليد پويا نمايي هايي كه در راستاي سوادآموزي به تبليغ ناكارآمدي ها ،ضعف ها،خسارت ها، تحقيرهاو همچنين ايجاد موجبات سرخوردگي افراد بي سواد را در جامعه فراهم مي سازد اشاره كرد.پويا نمايي هايي كه به راحتي و بدون اشاره و تبليغ مستقيم مي تواند بي سوادان را به كلاس هاي سوادآموزي راغب سازد واز تبعات بي سوادي برحذر و مخوف دارد،ضمن آن كه اين امر به راحتي با فراخواني كه دربين آموزشياران مستعد داده مي شود مي تواند به منصه ي ظهور برسد ونتايج بسيار مثبتي را داشته باشد در هر صورت اين امر نيز توسط خود آموزشياران و با حمايت مسئولان به راحتي امكان پذير خواهد بود.

- فراخوان فيلم هاي كوتاه سوادآموزي، عكس سوادآموزي با تلفن همراه :

يكي ديگر از مواردي است كه به دليل شيوع استفاده مي تواند به عنوان فعال كننده ي فعاليت هاي تبليغي سوادآموزي قرار بگيرد.فيلم هايي كه برخلاف آنچه اكنون است حاوي ((بيچارگي))! وسردرگمي وفلاكت آموزشيار ومضاعف تر از آن سوادآموز نباشد بلكه حاوي تبعات واقعي بي سوادي در جامعه امروزي باشد و اين طرح علاوه بر آن كه هزينه بالايي ندارد آموزشياران و فراگيران را به ديد دقيق تر واقعيات سوادآموئزي جلب مي كند كه در اين راستا چنانكه گفته شد پشتيباني و حمايت كليه ي مسئولان فرهنگي در پخش و تبليغ توسط نمايشگاه ها و يا ايجاد چادرهاي سوادآموزي در كليه ي مناطق وبه تناوب و سپس انعكاس آن در جرايد و رسانه ها مي تواند صورت گيرد و علاوه بر آن كه اهداف همه ي سازمان هاي فرهنگي را برآورده مي سازد مي تواند به عنوان يك عنصر تبليغاتي موفق به راحتي عملياتي باشد و ضمن اين كه فرمايش رهبري را كه سوادآموزي يك جريان مهم فرهنگي است تحقق بخشد.

-  در همين راستا مي توان به همكاري با مخابرات جهت ارسال پيامك هاي تبليغي برگزيده وارسال به صورت تصادفي يا غير تصادفي به تعدادي از شماره هاي مشتركين همراه با ارسال ادارات سوادآموزي و يا سايت نهضت، به آشنايي مردم با اين سازمان و تبليغ فعاليت ها اقدام شود .

- الزام مدارس به رويت كارنامه والدين در هنگام ثبت نام دانش آموزان توسط مسئولان ذيربط ودعوت از اولياي بي سواد براي حضور در كلاس هاي سوادآموزي با همراهي و حضور آموزشياران.  

                          http://besharatbahareh.blogfa.com/post-15.aspx

 




نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 150
چهارشنبه 05 آذر 1393 :: 8 بعد از ظهر



پیوند روزانه
پيوندها
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان سواد آموزی بر پایه اقتصاد وفرهنگ وآدرس http://savadiran.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 444
  • کل نظرات ارسالی : 129
  • تعداد کل کاربران : 14
  • بازدید امروز : 33
  • بازدید دیروز : 173
  • بازدید هفته : 538
  • بازدید این ماه : 4,816
  • بازدید سال : 41,896
  • بازدید کل : 233,257